Opony Nasz sklep działa dzięki plikom cookies. Korzystając z niego, zgadzasz się na korzystanie z plików cookies zgodnie z
polityką plików cookies.
Opony STRONA GŁÓWNA Opony CENNIK Opony PROMOCJE Opony MOJE KONTO Opony ZASADY ZAKUPÓW Opony KONTAKT Opony
Opony i felgi
wysyłka Gratis
opony i felgi
100% Satysfakcji
zwrot towaru w ciągu 10 dni
szybka Dostawa
wysyłka kurierem
100% Informacji
o realizacji zamówienia
DZIAŁY
Felgi
Opony
Opony letnie osobowe
Opony letnie dostawcze
Opony letnie terenowe
Opony całoroczne osobowe
Opony całoroczne dostawcze
Opony całoroczne terenowe
Opony zimowe osobowe
Opony zimowe dostawcze
Opony zimowe terenowe
Opony motocyklowe
Opony do quadów
Opony rolnicze
Felgi aluminiowe
Felgi terenowe
Felgi stalowe
Oświetlenie dla serwisów
Łańcuchy śnieżne
Akcesoria motocyklowe
Akcesoria do opon
Elektronika
BESTSELLERY
[ Pokaż wszystkie ]
Opony zimowe
DĘBICA Frigo 2 ver. 2
Cena już od: 144,93 zł
[ więcej... ]
Artykuł

Dlaczego należy używać zimowych opon?

 

Zimą panują specyficzne warunki jazdy. Dla opony zima zaczyna się przy 7°C.
Poniżej tej temperatury, guma opony letniej twardnieje do takiego stopnia, że traci swoją skuteczność.

 

 

Różne warunki zewnętrzne: zmienia się przyczepność 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zimą długości dróg hamowania mogą być pomnożone przez 8 w zależności od typu drogi i nawierzchni.

Zimą opona letnia jest mniej sprawna niż opona zimowa:

 

Długość drogi hamowania na śniegu przy prędkości 50 km/h
Opona letnia: 63 m – Opona zimowa: 32 m
Opona letnia potrzebuje 31 m więcej, aby zatrzymać się na śniegu.

 

 Odległość hamowania na mokrej nawierzchni przy prędkości 80 km/h i temperaturze poniżej 7°C
Opona letnia: 40 m – Opona zimowa: 34 m
Do zatrzymania opona letnia potrzebuje 6 m więcej. 

 

Poniżej 7°C, opona zimowa zapewnia większe bezpieczeństwo i skraca drogę hamowania w stosunku do opony letniej, na każdym rodzaju zimowej
nawierzchni.

Montaż opony zimowej:

Zwiększona sprawność z lepszą przyczepnością, mniejsze ryzyko aquaplaningu i lepsze hamowanie dzięki:

Dostosowanej rzeźbie:

  • Rzeźba kierunkowa lub asymetryczna 

  • Zwiększona pojemność rowków (więcej o 5 do 8 %)

  • Duża liczba nacięć - lamelek (1500 lamelek w stosunku do 200 w oponie letniej)

  • Lamelki nowej generacji o wysokiej sprawności (technologia Michelin Stabiligrip i VTS)

4 razy większe bezpieczeństwo

W celu uzyskania lepszego bezpieczeństwa, radzimy wyposażyć 4 koła pojazdu w opony zimowe. Montaż wyłącznie 2 opon zakłóca poważnie stabilność pojazdu i może objawić się jako niekontrolowana nadsterowność (zimowe z przodu) lub podsterowność pojazdu (zimowe z tyłu).

Żródło: Materiały Michelin

INFORMACJE
Ceny brutto !
Dostawa gratis !
[ więcej... ]
Sprzedaż ratalna
Rozmowa z dr Holgerem Lange, kierującym pracami badawczymi nad rozwojem opon w koncernie Continental... Opony klasy „M+S” montowane fabrycznie w samochodach klasy SUV mają bardzo ograniczoną charakterystykę zimową.
Zimą panują specyficzne warunki jazdy. Dla opony zima zaczyna się przy 7°C. Poniżej tej temperatury, guma opony letniej twardnieje do takiego stopnia, że traci swoją skuteczność.
Promocje - opisy.
Opony motocyklowe - skróty w oznaczeniach.
Programy assistance.
Opony - skróty w oznaczeniach, indeksy prędkości i nośności.
NOWOŚCI
[ Pokaż wszystkie ]
NEWSLETTER

Jeżeli chcesz otrzymywać najświeższe wiadomości pojawiające się w naszym serwisie zapisz się:

[ zapisz ]
Strona główna - Cennik - Promocje - Moje konto - Zasady zakupów - Kontakt
Oprogramowanie sklepu:
system H@ndel
firmy Triger
Grafika serwisu:
SUPREMO
Valid XHTML 1.0 Transitional
Opony - Opony letnie - Opony zimowe - Opony dostawcze - Opony terenowe - Opony motocyklowe - Felgi aluminiowe - Felgi stalowe
Copyright © 2003-2017 opona zimowa All rights reserved.
Felgi